Kotlety z ciecierzycy i ogórki kiszone

Zdrowe kotlety z ciecierzycy

Ciecierzyca, groch włoski, cieciorka – roślina bogata w cenne składniki odżywcze. Znajdziesz w niej m. in. liczne pokłady białka (dużo bardziej wartościowego od białka zwierzęcego), żelaza (więc warto jeść ją mając skłonność do anemii), kwas foliowy (szczególnie ważną witaminę dla kobiet) oraz witaminę C (niezbędną do prawidłowego funkcjonowania organizmu).

Chcąc skorzystać z dobrodziejstw, jakie posiada cieciorka, postanowiłam przygotować kotlety z ciecierzycy. To świetna alternatywa dla tradycyjnych polskich mielonych, bo nie dość, że są zdrowe, to również pyszne.

Przepis na kotlety z ciecierzycy

Składniki (na ok. 10 kotlecików):

  • 2 szklanki ciecierzycy,
  • 2 małe jajka (lub jedno duże),
  • 3 łyżki mąki (najlepiej owsianej lub orkiszowej),
  • 3 ząbki czosnku,
  • pół białej cebuli,
  • łyżeczka kurkumy,
  • łyżeczka czerwonej słodkiej papryki,
  • łyżeczka czerwonej ostrej papryki,
  • łyżeczka ziół prowansalskich,
  • sól himalajska (ilość wedle uznania),
  • pieprz (ilość wedle uznania),
  • olej do smażenia.

Przygotowanie:

  1. Ciecierzycę wsypać do dużej miski. Zalać zimną wodą. Odstawić na 6-8 godzin.
  2. Ciecierzycę opłukać i odsączyć z wody. Gotować ok. 50 minut na niewielkim ogniu.
  3. Umyć jajka, dodać je do cieciorki. Wsypać mąkę. Pokroić cebulę i czosnek. Wymieszać z resztą składników.
  4. Ciecierzycę połączyć z przyprawami. Wszystko zblendować na gładką masę.
  5. Na patelni rozgrzać olej. Uformować kotleciki. Smażyć kilka minut z obu stron.

Wskazówki: Podawać z sosami, bukietem surówek lub pieczonymi ziemniakami, ryżem, kaszą.

Smacznego!

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
  • Naturalne Blogowanie

    Chyba niebawem sobie takie zrobię 😉

  • Karolina Cieszyna

    jutro je zrobię:)