Sniadaniowa jaglanka z truskawkami

Śniadaniowa jaglanka z truskawkami i mlekiem ryżowym

Śniadania nie muszą opierać się na pieczywie, nie muszą być pracochłonne, nudne i ciężkie. Śniadania mogą być bezglutenowe, kolorowe i słodkie! Jaglanka z truskawkami jest na to najlepszym dowodem. Taki posiłek zabierzesz ze sobą do pracy lub szkoły. Truskawki możesz zastąpić innymi polskimi owocami: borówkami, czereśniami, malinami, a kiedy nie będą już dostępne, do jaglanki dodaj banana, kiwi lub jabłko. Będzie pysznie i zdrowo!

Śniadaniowa jaglanka z truskawkami – przepis

Jaglanka z truskawkami i mlekiem ryżowym

Składniki na jedną porcję:

  • 1/4 szklanki płatków jaglanych,
  • 1/4 szklanki mleka z brązowego ryżu,
  • garść truskawek (lub innych owoców: borówek, malin, czereśni),
  • 3 łyżki miodu (lub 3 łyżki syropu z agawy),
  • łyżeczka nasion chia,
  • łyżeczka zmielonego sezamu,
  • łyżeczka oleju kokosowego,
  • kilka płatków kokosowych.

Przygotowanie:

  1. W małym garnuszku podgrzej szklankę wody. Dodaj mleko i wsyp płatki jaglane. Gotuj około 10 minut.
  2. Zdejmij garnuszek z ognia. Do płatków jaglanych dodaj miód lub syrop z agawy. Dokładnie wymieszaj, sprawdź czy jest wystarczająco słodkie, w razie potrzeby dodaj jeszcze trochę miodu.
  3. Do płatków dodaj olej kokosowy. Jeszcze raz wymieszaj.
  4. W słoiku (lub misce – jeśli tylko masz taką ochotę 🙂 układaj naprzemiennie łyżkę płatków jaglanych, kilka plastrów umytych truskawek, zmielony sezam i nasiona chia.
  5. Wierzch udekoruj płatkami kokosowymi.

 

5.00 avg. rating (99% score) - 2 votes

Categories: Przepisy i produkty kulinarne