Kasza jaglana z warzywami

Kasza jaglana z warzywami — potrawy oczyszczające i odkwaszające organizm #3

Dzisiejsze danie to świetny pomysł na niskokaloryczny i bezglutenowy obiad w ramach programu oczyszczanie i odkwaszanie organizmu. Kasza jaglana z warzywami to również propozycja na kolację lub lunch w pracy. Kasza jaglana doda Ci wystarczająco dużo energii na cały dzień. Choć przepis nie jest skomplikowany, aby był dobry do jego przygotowania należy użyć wyłącznie dobrej jakości składników.

Kasza jaglana z warzywami – przepis

Dieta oczyszczająca organizmSkładniki:

  • 1 szklanka kaszy jaglanej (przed ugotowaniem namocz ją w occie jabłkowym),
  • 2 cukinie (poza sezonem najlepiej mrożone),
  • pół brokuła oraz pół kalafiora (poza sezonem dodaj całe opakowanie mrożonych brokuł i kalafiora),
  • kilka pomidorków koktajlowych,
  • 2 papryki ( pomarańczowa i żółta),
  • 1 cebula,
  • 1 łyżka sezamu,
  • sól himalajska według uznania,
  • pół łyżeczki kurkumy,
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich,
  • liście bazylii lub rozmarynu,
  • koperek w sezonie świeży, poza sezonem mrożony,
  • liść laurowy,
  • olej ryżowy.

Warzywa z kaszą jaglaną — przygotowanie:

  1. Kaszą namocz w wodzie dodając 1 łyżkę octu jabłkowego. Ugotuj ją kurkumą. Woda powinna przykryć kaszę.
  2. Ugotuj kalafior i brokuły. Dodaj odrobinę soli himalajskiej.
  3. Na rozgrzaną patelnię wlej olej ryżowy, następnie wrzuć cebulę pokrojoną w krążki, chwilę podsmaż.
  4. Paprykę pokrój, wrzuć do cebuli i podsmaż do momentu kiedy warzywa będą miękkie.
  5. Cukinię obierz na cienkie plastry używając obieraczki do julienne.
  6. Do cebuli i papryki dodaj cukinię,zioła prowansalskie, liście bazylii i tymianku, koperek, liść laurowy, pomidorki i sezam.
  7. Wszystkie składniki jeszcze chwilę duś.
  8. Składniki podawaj warstwami, zaczynając od kaszy, następnie kalafior i brokuły, a na koniec uduszone warzywa.

Składniki odżywcze zawarte w warzywach, które dodałam do dzisiejszego dania to prawdziwa bomba witaminowa. Kalafior i brokuły to wspaniałe antyoksydanty; oczyszczają jelita, regulują ciśnienie krwi oraz pomagają przy zaparciach. Zawierają witaminę C, B3, B5, kwas foliowy, wapń, magnez.

Cebula pomaga oczyścić układ trawienny, działa przeciwzapalnie, dlatego szczególnie polecana jest przy przeziębieniach jako łagodny antybiotyk. Zawiera kwas foliowy, wapń, magnez, potas, fosfor.

Papryka reguluje ciśnienie krwi, jest mocnym przeciwutleniaczem. Zawiera witaminy A, B, C, E, beta-karoten, kwas foliowy, wapń, wapń, żelazo, magnez.

Sezam jest przeciwutleniaczem, neutralizuje wolne rodniki, wzmacnia kości, obniża poziom złego cholesterolu. Zawiera witaminy A, E, cynk, fosfor, magnez, potas, żelazo, proteiny, aminokwasy oraz lecytynę, dlatego też świetnie odżywia mózg.

Pomidory mają właściwości antybakteryjne. Zawierają dużo witaminy C, kwas foliowy, potas, wapń, magnez oraz beta-karoten.

Ważne:

Dieta oczyszczająco-odkwaszająca powinna trwać minimum 2 tygodnie. Podczas jej stosowania mogą pojawić się różne objawy, które świadczą o oczyszczaniu się organizmu z toksyn, między innymi: ból głowy, osłabienie, wypryski na twarzy i ciele, biegunka, zaparcia, nudności, objawy grypopodobne, wrażliwość na zimno. Dolegliwości powinny ustąpić po kilku dniach. Są osoby, które nie powinny stosować tej diety: kobiety w ciąży i karmiące, osoby cierpiące na depresję, dzieci, osoby z niewydolnością nerek oraz z niedokrwistością.

Podsumowanie
recipe image
Nazwa przepisu
Kasza jaglana z warzywami
Opublikowany
Czas przygotowania
Czas gotowania/pieczenia
Czas przygotowania razem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *