Niskokaloryczne babeczki z owocami

Jak zrobić niskokaloryczne muffinki? Sprawdzony przepis Karoliny

Mam to szczęście, że recepturę na pyszne, ale także niskokaloryczne muffinki dostałam od koleżanki, która na gotowaniu i pieczeniu zna się lepiej, niż ktokolwiek inny. Karolina podała mi przepis podstawowy na muffiny, a ja wzbogaciłam go owocowymi dodatkami, które akurat były w mojej kuchni. Efekt? Zdrowy i lekki deser, który możesz podać do kawy lub zabrać ze sobą do pracy na słodkie drugie śniadanie. Przeczytaj, jak zrobić niskokaloryczne muffinki.

Jak zrobić muffinki? Przepis podstawowy

Składniki (na około 10-12 muffinek)

Składniki suche:

  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej lub żytniej (ja użyłam mąki pełnoziarnistej),
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli (np. himalajskiej, ale drobno zmielonej),
  • 2 łyżki kakao (równie dobrze sprawdzi się mączka chleba świętojańskiego i karob),
  • 1/3 szklanki cukru brzozowego.

Składniki mokre:

  • 1 szklanka mleka lub maślanki,
  • 1 duże jajko,
  • pół szklanki oleju (w moim przypadku był to olej rzepakowy),
  • ewentualnie łyżka naturalnego aromatu (np. soku z cytryny, brandy, rumu, mleka kokosowego, wiśniówki, wody różanej).

Dodatki według uznania:

  • owoce (ja wykorzystałam mrożone wiśnie i banany),
  • orzechy,
  • kawałki czekolady,
  • otręby,
  • ziarna owsa.

Jak zrobić muffinki?

Przygotowanie:

  1. Dokładnie zmieszaj suche i mokre składniki w dwóch osobnych miskach. Następnie połącz wszystkie składniki i niedbale je wymieszaj. Mogą, a nawet powinny zostać grudki mąki, ponieważ muffinki muszą być puszyste i czasami mieć tzw. „dziury” 🙂
  2. Jeśli chcesz wzbogacić masę kawałkami gorzkiej czekolady, otrębami, ziarnami owsa, kawałkami owoców, zrób to na sam koniec i lekko zamieszaj ciasto, dzięki czemu muffinki się nie rozwalą.
  3. Foremki na babeczki nasmaruj delikatnie tłuszczem i wypełnij je ciastem do 3/4 wysokości. Jeśli posiadasz specjalną blachę do pieczenia muffinek, użyj papierowych papilotek i włóż je do blachy.
  4. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C. Piecz przez 20 minut lub do tzw. suchego patyczka.
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes